FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Forma-1
 
Puzzle
 
Hungaroring 2006
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kronika
Kronika : 1987 – Harc a Williams versenyzők között

1987 – Harc a Williams versenyzők között

1987 >>

Annak ellenére, hogy a Williams istállónak az 1986-os esztendőben "csupán" a konstruktőrök bajnoki címet sikerült megszereznie, az új évadban mégis őket tartották a legesélyesebbnek a világbajnokságra. Mansell és Piquet továbbra is egy csapatban versenyeztek, de barátság az új évadban sem szövődött kettőjük között. Minden más csapatnál - szinte kivétel nélkül- új pilótákat szerződtettek. Rosberg helyét a McLaren alakulatánál Stefan Johansson vette át, miközben a Ferrari Berger és Alboreto mellett döntött.

Berger: "Amikor én a csapathoz kerültem elképzelhetetlen volt, hogy egy pilóta dominánsabb legyen a márkánál, így Michael Schumachernek akkoriban esélye sem volt volna az scuderiánál."

A Nemzetközi Automobil Szövetség úgy vélte, hogy a turbómotorok túl nagy sebességet eredményeznek, és a fejlesztésük is igen költséges, így az 1989-es évadtól szívó motorokat írtak elő. Az átállásra a csapatoknak két év állt rendelkezésre. Ösztönzésképpen a változtatások bevezetésére, létrehozták a Jim Clark-kupát. Ennek eredményeként a Cosworth DFV szívó-motorokat épített; amit a Tyrrell, March, AGS valamint a Lotus csapatok használtak. A Renault visszavonult, a Honda a Lotus-szal közös csapatban folytatta részvételét a világbajnoki sorozatban. A Benetton Ford motorokat kapott, s Berger helyére Boutsen-t szerződtették Teo Fabi csapattársaként.

A Pirelli visszavonulását követően a Goodyear lett a Formula-1 egyetlen gumiszállítója.

Az évadnyitó futam Rio de Janeiróban került megrendezésre, ahol a címvédő Alain Prost haladt át elsőként a célvonalon a McLaren Porsche volánjánál. Május 3-án Imolában bőgtek fel a versenyautók motorjai, ahol Mansell diadalmaskodott, s átvette a vezetést a világbajnokságban. Csapattársa, Nelson Piquet a hírhedt Tamburello kanyarban balesetet szenvedett, amely az egész évadban hátráltatta a Williams versenyzőt.

Spa-ban Mansell és Piquet az első sorból indulhattak, azonban Streiff és Palmer összeütközését követően a versenyt le kellett állítani. Később Senna és Mansell is karamboloztak, míg Piquet nem tudta befejezni a versenyt, így Prost egy újabb győzelemmel lett gazdagabb.

A Monacói futam során Mansell a mezőny éléről kényszerült feladni a küzdelmet, miután autójának motorja megadta magát. Monte Carlo utcáin Ayrton Senna megszerezte első győzelmét az 1987-es esztendőben. Ez volt Senna pályafutásnak ötvenedik megmérettetése, s egyben az ötödik győzelme is. Teljesítményét a Kelet-Amerikai Nagydíjon sikerült megismételnie, így ismét felállhatott a dobogó legmagasabb fokára.

Franciaországban Mansell nem talált legyőzőre, aki az első rajtkockából indulva diadalmaskodott. Silverstoneban a Honda motorok játszották a főszerepet, ahol a Williams, és a Lotus Honda versenyzői szerezték meg az első négy pozíciót. A Hockenheimban megrendezésre került futamot összesen hét pilótának sikerült befejeznie, és Piquet győzedelmeskedett Johansson és Senna előtt.

A Hungaroringen Mansell az első rajtkockából vághatott neki a futamnak, azonban autója meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet, így Piquet intették le elsőként a kockás zászlóval.

Az Osztrák Nagydíjat kétszer is meg kellett szakítani, a boxutcában történt balesetek miatt, s végül Mansell győzött Piquet előtt. Monzában Piquet kevéssel lemaradva Manselltől szerezte meg a Pole Position-t, majd a versenyt is elsőként sikerült befejeznie, míg Senna második, Mansell harmadik lett. A Portugáliában rendezett futam nagy része alatt a Berger állt a mezőny élén, ám végül Prost győzött, Piquet harmadikként haladt át a célvonalon.

A következő verseny Mexikóban került megrendezésre, amit egy baleset miatt - melyet Wawrick sérülés nélkül úszott meg- újra kellett indítani. Mansellnek sikerült újból elsőként célba érnie, őt Piquet követte.

1976 óta először rendeztek futamot Japánban, ezúttal Suzukában.
A pénteki edzés során Mansell balesetet szenvedett, aminek következtében autója a levegőbe repült, majd a kerekein ért földet. Sid Watkins nem engedélyezte a pilóta indulását a hátralévő futamokon: "Nigel állapotba nem teszi lehetővé, hogy elinduljon a futamon."

Mansell világbajnoki esélyei ezzel meghiúsultak, míg Nelson Piquet megnyerte a világbajnokságot. Ez volt a brazil pilóta harmadik, s egyben utolsó világbajnoki címe a Formula-1-ben.

Japánban és Ausztráliában Berger két győzelemmel lett gazdagabb, azonban az osztrák pilóta ennek ellenére csak az ötödik helyre tudott felzárkózni a világbajnokságban.

 

Kattins ide, ha szeretnél írni a vendégkönyvbe! 

Köszi, hogy meglátogattál!

Kattins ide a fórum nyitólapjához!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 Beállítás Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez!

Forma1 fan olvassa az oldalt.

 
Számláló
Indulás: 2006-06-28
 
Óra
 
Szavazz!
Itt szavazhatsz kedvencedre!
Ki a kedvenced?

Alonso
Fisichella
Raikkönen
JP Montoya
M. Schumacher
Massa
Trulli
Rosberg
Button
Más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Extrák
 
Következik:

                     

     

 

                Ausztrál Nagydíj (Melbourne)     

              Március 16-17-18.

            Hol?                   Mikor?                

Az  -on                    IDŐMÉRŐ!!

Az  -on                    FUTAM!!

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!