FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Forma-1
 
Puzzle
 
Hungaroring 2006
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kronika
Kronika : 1978 – Győzelem és tragédia a Lotus csapatban

1978 – Győzelem és tragédia a Lotus csapatban

1978 >>

Az évad kezdetét megelőzően a csapatfőnökök próbálták megfejteni a Lotus titkát, s nagy érdeklődéssel várták Chapman új "alkotását", a Lotus 79-et. Peterson úgy érezte, vissza kell térnie korábbi csapatához, hogy neve ne merüljön feledésbe.

Nilsson az Arrowsnál folytatta a versenyzést, míg Alan Jones a Williams csapat színeiben állt rajthoz. Az újonc Didier Pironi a Tyrrellhez szerződött, Depailler mellé.

Patrick Tambay Mass helyére került a McLarenennél, mialatt Gilles Villeneuve a Ferrari-nál írt alá, ahol Reutemann csapattársa lett.

Az új 312T3 egy első osztályú autó volt, a Ferrari Michelin-abroncsok mellett döntött, ami Renault által került a Formula-1-be. Andretti a szezont a régi Lotus78-assal kezdte, amivel megnyerte az Argentin Nagydíjat Lauda és Depailler előtt. Brazíliában Reutemann állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, Fittipaldi a második helyet szerezte meg a Fittipaldi-Ford volánjánál.

Már több mint egy esztendeje nem sikerült Ronnie Peterson-nak egyetlen versenyt sem megnyernie, akiről alig fél éve állították a kritikusok, hogy ő a világ leggyorsabb versenyzője, de valószínűleg soha többet nem lesz egyetlen győzelme sem. Amikor 1978-ban az újra győztes Lotus csapatnál versenyzett a lelkesedése is nagyobb volt, azonban reálisan ezen a megmérettetésen nem volt sok esélye a győzelemre. Sokan inkább Mario Andretti, Ricardo Patrese vagy Patrick Depailler elsőségében bíztak. Andretti az első sorból indult, és a verseny negyedének elteltéig vezette a mezőnyt, amikor kerék-problémái adódtak. Az egyértelmű volt számára, hogy így nem tud tovább ugyanazzal a sebességgel haladni, ezért elengedte Jody Scheckter-t (Wolf).

Nem sokkal később Ricardo Patrese vette át a vezetést az Arrows-zal, akiknek ez volt a második versenyük. A motor azonban 15 körrel a verseny leintése előtt megadta magát.
Ezt követően Depailler vezetett Andretti előtt, mögöttük nem sokkal volt lemaradva Watson és Peterson. Ez figyelemre méltó teljesítmény volt Peterson-tól, aki motorhibából adódóan a hatodik sorból kezdte a versenyt. Watson megcsúszott egy olajfolton, és kiesett a versenyből.
Ezután Andretti kifogástalanul üzemelő autójából kifogyott a benzin, mivel Colin Chapman utasítására kevesebb benzint tankoltak autójába, hogy súlya kevesebb legyen, azonban az a mennyiség nem volt elegendő a verseny befejezéséhez.

Depailler autója füstölni kezdett, de ennek ellenére Peterson nem igazán tudta csökkenteni hátrányát. Öt kör volt még hátra, amikor Depailler autója rázkódni kezdett, így az utolsó körben már csak egy orrhossznyi volt a Tyrrell-pilóta előnye. Fej-fej mellett haladtak, és kerekeik többször egymásnak ütköztek. Az utolsó előtti kanyarban Depailler kicsúszott a pályáról, így Peterson haladt át elsőként a célvonalon.

A Long Beach-i futamon Villeneuve vezetett, amíg össze nem ütközött a lemaradozó Regazzonival, amivel Reutemann pontszerző helyre került. Monaco-ban Depailler első győzelmét ünnepelhette, akit a Brabham pilótája Niki Lauda követett Jody Scheckter előtt. Belgiumban Andretti (Lotus79) maga mögött hagyva a mezőnyt, elsőként haladhatott át a célvonalon, Peterson második lett. Jamara-ban tovább folytatódott a Lotus sikersorozata, amikor Andretti és Peterson kettős győzelmet szereztek a Louts-csapatnak. Svédországban megszakadt Colin Chapman versenyistállójának a sikersorozata, s be kellet érniük Peterson harmadik helyével.

A Francia Nagydíjon ismét kettős győzelmet szereztek a Lotus versenyzői , Brands Hatch-ben azonban mindketten kiestek, így Reutermann megelőzve Niki Laudát győzedelmeskedett.

Az Osztrák Nagydíj a szakadó eső miatt félbe kellett szakítani, így a futamot Ronnie Peterson nyerte, akinek ez volt az utolsó győzelme a Formula-1-ben....

A Monza-ban megrendezésre került futam mindig nagy izgalommal szolgál a nézők számára. Az 1978-as verseny azonban rémálommá vált. A versenyt útjára indító Gianni Restelli egy hatalmas hibát követett el, amikor szabad jelzést adott a versenyzőknek, holott még néhány pilóta úton volt a rajtkockák felé. James Hunt McLarenje összeütközött Ronnie Peterson autójával, aki a tizennegyedik helyen autózott. Peterson autója a jobb oldali szalagkorlátnak ütközött. A becsapódáskor a benzintartály meghibásodott és egyből szivárogni kezdett, majd lángra lobbant. Összesen tizenhárom autó rohant a tűzbe.

Lábtöréssel és égési sérülésekkel szállították kórházba, ahol több órás műtéten esett át. Az éjszaka folyamán embóliát kapott, és már nem tudták megmenteni az életét. A temetésén barátja és honfitársa Gunnar Nilson is részt vett, aki ekkor már súlyos beteg volt. Érezte, hogy ő lesz a következő... 39 nappal Peterson halála után ő is az égi versenypályákra távozott.

Petersont a hetvenes évek közepén a világ leggyorsabb autóversenyzőjének tartották . Nagy magabiztossággal uralta az autót. A közönség egyik kedvence volt, még ha soha nem sikerült világbajnoki címet szereznie. 1970-ben, a March csapatnál debütált a Formula-1-ben, miután számos sikereket ért el a csapat színeiben a Formula-3-ban. A következő szezon kezdésére már biztos volt, hogy Peterson egy világklasszis pilóta. Ötször végzett a második helyen és az világbajnoki összetettben is másodikként zárta az évadot. 1973-ban megszerezte első győzelmét a Lotus 72-vel. A Francia Nagydíjon elért győzelmét követően az Ausztriában, Olaszországban és az USA (Kelet) megrendezésre került Nagydíjakon is elsőként haladt át a célvonalon. A következő évben háromszor állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára Monaco-ban, Franciaországban, valamint Olaszországban. Az 1975-ös év nem tervei szerint sikerült, azért elhagyva a Lotus-t visszatért korábbi csapatához, a March-hoz, ahol egy győzelmet sikerült szereznie. 1977-ben Ken Tyrrell felajánlotta neki, hogy a hatkerekű P34-et vezesse, ami nem szerepet igazán jól.

Az 1978-as szezonban esélyesnek tartották a világbajnoki cím megszerzésére is, ő volt az egyetlen olyan versenyző, aki csapattársa, Mario Andretti címét veszélyeztetni tudta volna. A győzelem helyett betartotta csapata utasítását és kétszer ért célba szorosan Andretti mögött. Svédország egy év alatt két versenyzőjét veszítette el.

Peterson helyét Jean-Pierre Jarier vette át Lotus-nál az utolsó két versenyen, melyeket Andretti nem tudott befejezni, azonban ennek ellenére világbajnoki címet szerzett, amely egy kevés vigaszt jelentett a versenyistálló számára.

 

Kattins ide, ha szeretnél írni a vendégkönyvbe! 

Köszi, hogy meglátogattál!

Kattins ide a fórum nyitólapjához!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 Beállítás Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez!

Forma1 fan olvassa az oldalt.

 
Számláló
Indulás: 2006-06-28
 
Óra
 
Szavazz!
Itt szavazhatsz kedvencedre!
Ki a kedvenced?

Alonso
Fisichella
Raikkönen
JP Montoya
M. Schumacher
Massa
Trulli
Rosberg
Button
Más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Extrák
 
Következik:

                     

     

 

                Ausztrál Nagydíj (Melbourne)     

              Március 16-17-18.

            Hol?                   Mikor?                

Az  -on                    IDŐMÉRŐ!!

Az  -on                    FUTAM!!

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!