FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Forma-1
 
Puzzle
 
Hungaroring 2006
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kronika
Kronika : 1967 – Brabham és a Repco ismét az élen végzett

1967 – Brabham és a Repco ismét az élen végzett

1977 >>

Az 1967-es esztendő első futamát nagy várakozás előzte meg, a motorsportok szerelmesei izgatottan várták az évad kezdetét. A szezonnyitó futamnak Kyalami adott otthont, ahol ismét összemérhették tudásukat a Formula-1 neves személyiségei.

A megmérettetést nagy találgatások előzték meg, hogy vajon melyik sztárpilóta halad majd át elsőként a célvonalon. Jack Brabham? Denis Hulme? Jim Clark? Esetleg John Surtees? Ezen négy versenyző győzelmében bíztak a legtöbben, így nagy meglepetést okozott, amikor a Cooper-Maserati versenyzője, Pedro Rodriguez aratta le a babérokat.

A Ferrari új versenyigazgatója, Franco Lini választása Chris Amonra esett, aki Lorenzo Bandini csapattársaként kezdhette meg az új Formula-1-es évadot. Amon számára is sikerrel indult az 1967-es idény, aki a Daytonában megrendezésre került 24 órás versenyen aratott győzelmet a Ferrari színeiben, míg Bandini a Race of Champions elnevezésű megmérettetésen győzte le Dan Gurneyt.

A második Formula-1-es világbajnoki futamra május 7-ig várnia kellett az érdeklődőknek, ahol Bandini már a rajtot követően a mezőny élén autózott, mialatt Jack Brabham már az első körben feladni kényszerült a küzdelmet. A Monacói hercegség versenypályáján rendezett futamot végül Denis Hulme nyerte meg, aki egy Brabham-Repco volánjánál versenyzett. Hulme és Stewart is megelőzte Bandinit, azonban a száz körös futam tizenötödik körében a skót pilóta a differenciálmű meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Bandini mindent megpróbált, hogy lépést tudjon tartani Hulméval.

A rendezők meg kívánták akadályozni, hogy a pilóták a tengerbe zuhanjanak, ezért a szalmakupacok mögé fakorlátot helyeztek el. A nyolcvankettedik körben Bandini megcsúszott, majd nekicsapódott a szalmakupacnak, ami nem fogta fel az ütközést, autója megállíthatatlanul haladt a hajópadlóból készült korát felé, amelynek hatalmas erővel csapódott neki. A Ferrari azonnal lángra lobbant, és hosszú percek teltek el, amíg a pályaőröknek sikerült megfékeznie a tüzet, Bandini számára azonban ekkor már késő volt. Testének hetven százaléka megégett, a pilóta három napig küzdött az életéért, azonban szinte semmi esélye nem volt arra, hogy ebből a csatából győztesen kerüljön ki. A kórház másik szobájában Bandini állapotos felesége elveszítette születendő gyermeküket, a család tragédiája a Formula-1 egész mezőnyét megrázta. A pilóták újabb biztonsági intézkedéseket követeltek, egyes versenyzők a vércsoportjukat ráhímeztették a versenyoveralljukra, míg Jackie Stewart és Jack Brabham biztonsági övet használtak.

Az 1967-es esztendőben nem Lorenzo Bandini volt a száguldó cirkusz egyetlen áldozata. Augusztus 14-e volt, amikor Bob Anderson egy privát tesztelés során vesztette életét Silverstoneban.

A Holland Nagydíjon Graham Hill a Pole Positionról vághatott neki a megmérettetésnek, aki tizenegy körön keresztül uralta a mezőnyt, amikor egy technikai meghibásodás miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Öt kör elteltével Jim Clark vette át a vezetést, aki végül megnyerte a Zandvoortban megrendezésre került futamot.

Az elkövetkezendő nyolc helyszínek mindegyikén mindig Lotus versenyautó indulhatott az első rajtkockából, azonban a folyamatos meghibásodások miatt nemigen tudtak beleszólni a világbajnoki címért folytatott küzdelembe. Clark számára az 1967-es évad legemlékezetesebb megmérettetése az Olasz Nagydíj volt, ahol bár egy defekt miatt kiállni kényszerült a boxba, amelyet követően csak a hetedik helyre tudott visszamenni, kilencven másodperces lemaradással az élen álló Graham Hillhez képest. Negyvenhét kör elteltével már a második helyen autózott, majd amikor csapattársa a motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet, átvette a vezetést. A nagy csatában Clark autójából elfogyott az üzemanyag, így végül Surtees nyert, Brabhamet megelőzően. Ekkor már sokak számára nyilvánvalóvá vált, hogy Brabham csapatát nem lehet legyőzni.

Jack Brabham és Denis Hulme a tizenegy futamból kilencszer értek célba pontszerző helyen, és mindketten kétszer győzedelmeskedtek. Míg Hulme "elvette" Brabham világbajnoki címét, Black Jack versenyről versenyre új elemekkel szerelt autóval állt rajthoz, ami némi kockázattal is járt. "Úgy gondolom, hogy ez tette lehetővé a számomra azt, hogy világbajnok legyek." – hangzott az 1967-es esztendő világbajnokának kommentárja.

 

Kattins ide, ha szeretnél írni a vendégkönyvbe! 

Köszi, hogy meglátogattál!

Kattins ide a fórum nyitólapjához!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 Beállítás Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez!

Forma1 fan olvassa az oldalt.

 
Számláló
Indulás: 2006-06-28
 
Óra
 
Szavazz!
Itt szavazhatsz kedvencedre!
Ki a kedvenced?

Alonso
Fisichella
Raikkönen
JP Montoya
M. Schumacher
Massa
Trulli
Rosberg
Button
Más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Extrák
 
Következik:

                     

     

 

                Ausztrál Nagydíj (Melbourne)     

              Március 16-17-18.

            Hol?                   Mikor?                

Az  -on                    IDŐMÉRŐ!!

Az  -on                    FUTAM!!

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!