FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
FORMA-1 LAP - PADLÓGÁZZAL A FORMA-1-BE!!
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Forma-1
 
Puzzle
 
Hungaroring 2006
 
G-Mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Kronika
Kronika : 1953 - Ascari folytatta a Ferrari sikersorozatát

1953 - Ascari folytatta a Ferrari sikersorozatát

>>

Mivel mindenki meg volt győződve arról, hogy a korábban bevezetett szabályok helyett újakat léptetnek majd életbe, az 1953-as esztendőben nem voltak jelentős technikai újítások.

Mivel mindenki meg volt győződve arról, hogy a korábban bevezetett szabályok helyett újakat léptetnek majd életbe, az 1953-as esztendőben nem voltak jelentős technikai újítások. A szívómotorral felszerelt autók azonban ennek ellenére sikeresen szerepeltek. A hathengeres Masetrati teljesítménye kétszáz lóerő volt, és a versenyek során elérte a 7500-as percenkénti fordulatszámot is.

Az évad első futama január 18-án, Buenos Aires-ben került megrendezésre. Az argentin közönség már nagyon várta, hogy honfitársuk, Juan Manuel Fangio megtegye első métereit a pályán. Az Argentin Nagydíj rendezői éppen ezért nem tudták megakadályozni azt, hogy néhány kíváncsi néző, ne a pálya széléről kísérje figyelemmel a verseny eseményeit. A kilencvenhét körös megmérettetés harminckettedik körében egy kisfiú szaladgált a pályán, s éppen abba az irányba haladt, ahonnan a Ferrari versenyzője, Giuseppe Farina érkezett. Az olasz pilóta kétségbeesetten próbálta meg kikerülni a gyermeket, s ennek következtében elvesztette uralmát az autója felett, így a nézők közé hajtott. A Formula-1-es világbajnokság során először történt tragédia a verseny helyszínén. Más-más források eltérő számadatokról számolnak be a halálos sérüléseket szenvedett személyek számát illetően, de a legtöbb helyen kilenc áldozatról írnak, valamint sok sebesültről. A nagy zűrzavarban Alan Brown, aki a Cooper-Bristol volánjánál versenyzett egy kisgyermeket halálra gázolt. Útban a baleset helyszínére a mentőautó további két nézőt ütött el, valamint egy lovasrendőr is életét vesztette. Giuseppe Farina csak a szerencsének köszönhette, hogy a tragédia során nem sérült meg. A versenyen végül Alberto Ascari győzedelmeskedett csapattársa, Luigi Villoresi és a Maserati pilótája, Froilan Gonzalez előtt.

Az első Európában megrendezésre került versenyre már elkészült az új Maserati, így június 7-én Zandvoortban Fangio barátja, a 29 esztendős Onofré Marimon már az új autó volánjánál kezdhette meg Formula-1-es pályafutását. Csapattársai, José Froilan Gonzalez és Felice Bonetto a harmadik helyre hozták be az autót a Ferrari két pilótája, Ascari és Farina mögött. Két héttel később Belgiumban a Ferrari újabb kettős győzelmet szerzett Ascari és Villoresi révén. Marimon harmadikként haladt át a célvonalon.

Az 1953-as Francia Nagydíjnak Reims adott otthont, ahol sokan Alberto Ascari vagy Juan Manuel Fangio győzelmére számítottak. Mike Hawthorn imádta a nőket valamint fényűző rendezvényeket, és egyes megfigyelők szerint a versenyeken nyújtott teljesítménye gyakran függött attól, hogy hogyan sikerült az előző estéje. Ezen a vasárnapon csúcsformában volt, és már a verseny kezdetétől a végéig lépést tudott tartani az élmezőnnyel. Az argentin Gonzalez a Maserati volánjánál átvette a vezetést, és körönként egy másodperces előnyre tett szert. Amikor kigurult a boxba, nagy küzdelem alakult ki a vezető pozícióért. Körről körre más-más állt a mezőny élén, majd Hawthorn feljött a negyedik helyre. A versenytáv felének megtételét követően Fangio és Hawthorn már annyira elszakadt a mezőny többi részétől, hogy szinte külön küzdelmet folytattak. Mindketten bizonyítani szerettek volna, amikor Fangio-nak problémái adódtak a sebességváltóval. Az argentin pilóta nem tudta egyesbe visszakapcsolni autóját, amire a hajtűkanyarban igen nagy szüksége lett volna. A volánművész minden tőle telhetőt elkövetett, hogy megőrizze pozícióját.

Öt körrel a verseny vége előtt csupán egy kerékhosszal vezetett, majd felváltva álltak a mezőny élén. Egy kör elteltével Hawthorn elkezdte keményen nyomni a gázt, s Fangio cikk-cakkban haladt, hogy megakadályozza az előzést, majd mindketten eltűntek a Dunlop híd alatt. Sokan már fogadást kötöttek, hogy vajon ki érkezik meg elsőként a célba. Fangio-nak még egyszer sikerült vetélytársa elé kerülnie, aki azonban visszaelőzte. Mivel a Maserati versenyzőjének meg kellett várnia, amíg kettes sebességfokozatban eléri a megfelelő fordulatszámot, így nem volt esélye. A hajtűkanyarban olyan lassan haladt, hogy kishíjján Gonzalez is megelőzte. Mike Hawthorn volt az első olyan angol autóversenyző, akinek sikerült Formula-1-es futamot nyerni.

Az évad ötödik versenyén Silverstone-ban ismét Ascari győzedelmeskedett, és ezzel igen közel került a világbajnoki cím megszerzéséhez is. Ez volt az olasz pilóta negyedik diadala az évben, így jelentős fölénnyel rendelkezett vetélytársaival szemben.

A Német Nagydíjnak otthont adó Nürburgringen Giuseppe Farina megszerezte első és egyetlen győzelmét az 1953-as esztendőben. Farina sikerében az is szerepet játszott, hogy Alberto Ascari 230 kilométeres óránkénti sebességgel haladva elvesztette jobb első kerekét, akinek sikerült háromkeréken begurulnia a boxba. Bár Farina haladt át elsőként a célvonalon, a közönség mégis Ascarit ünnepelte. Ekkor még senki nem sejtette, hogy ez lesz az 1950-es év világbajnokának utolsó diadalma.

Három hét elteltével a legendás Antonio Ascari gyermeke, Alberto világbajnoki címet szerzett. Ascari a hatvanöt körös verseny negyvenegyedik körében a gyújtógyertya cseréjére kiállt a boxba, majd öt körrel később Marimon Maseratija felmondta a szolgálatot, így a három Ferrari uralta a mezőnyt. Farinának nyolcvan másodperes előnye volt ekkor már csapattársaival szemben, aki ekkor azt az utasítást kapta a csapat vezetőitől, hogy lassítson, mivel senki nem jelent veszélyt rá nézve. Farina teljesítette az utasítást, Ascari pedig kihasználta a lehetőséget. Mindenképpen meg szerette volna védeni világbajnoki címét, így Hawthornt követően az ötvenötödik körben Farinát is utolérte. Ascari bár elsőként haladhatott át a célvonalon, s világbajnok lett, Farina nagyon megharagudott rá, s kérdőre vonta. A csapatutasítások helyessége a mai napig is igen vitatott, és nem volt ez akkor sem másképpen.

Az idény utolsó állomása Olaszország volt, ahol szeptember 13-án bőgtek fel a versenyautók motorjai. A nyolcvan körös megmérettetés első ötven körében Ascari, Farina, Marimon, illetve Fangio felváltva álltak a mezőny élén, amíg a két argentin pilóta olajhűtője meg nem hibásodott, s mindketten kiállni kényszerültek a boxba. Marimont hárman is lekörözték, aki a verseny további részében barátjának, Fangionak segített. Az utolsó jobbos kanyart megelőzően Ascari még a mezőny élén állt, Fangio és Farina előtt, de néhány száz méter elteltével mégis Fangio haladt át a célvonalon, Farinát és Villoresi-t megelőzően. Bár máig vitatott, hogy pontosan mi is történt, mégis az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy Ascari egy lekörözés folyamán megpördült, akit Marimon már nem tudott kikerülni, s mindketten a pálya szélén találták magukat. Már hosszú idő óta ez volt Fangio első győzelme.

 

Kattins ide, ha szeretnél írni a vendégkönyvbe! 

Köszi, hogy meglátogattál!

Kattins ide a fórum nyitólapjához!

Kattints a képre a teljes mérethez!

 Beállítás Kezdőlapnak!

 Kedvencekhez!

Forma1 fan olvassa az oldalt.

 
Számláló
Indulás: 2006-06-28
 
Óra
 
Szavazz!
Itt szavazhatsz kedvencedre!
Ki a kedvenced?

Alonso
Fisichella
Raikkönen
JP Montoya
M. Schumacher
Massa
Trulli
Rosberg
Button
Más...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Extrák
 
Következik:

                     

     

 

                Ausztrál Nagydíj (Melbourne)     

              Március 16-17-18.

            Hol?                   Mikor?                

Az  -on                    IDŐMÉRŐ!!

Az  -on                    FUTAM!!

 

Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!